110206

Idag har jag varit sjuk, men jag tvingade mig ut till Willy's och passade på att fota ändå. Tiredness has stopped me once, but NEVER AGAIN (eller något).





Trots att jag inte kör Lomo HELA tiden så har jag i alla fall lärt mig ett nytt trick med hjälp av mina instruktioner som jag typ jämt använder för att det är fint. Man går in på Image > Mode > Lab mode, sedan Channels > Lightness, sedan tar man Filter > Sharpen > Unsharpen. Det blir fett snyggt på bilder, även om vissa färger kan bli lite questionable, men då tar man bara och skapar ett nytt lager, fyller det med svart, ändrar blending mode till Hue och drar Opacity till en nivå då färgerna blir lite mer matta, men ändå syns. Typ 40 %. Det är så jag gjort på den första bilden. Bild 2 behövde ingen färgändring, den blev fett snygg ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0